Komunikat Wojewody Kujawsko-Pomorskiego
XMLTreść
KOMUNIKAT
WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO
do
Właścicieli i Zarządców obiektów budowlanych.
WOJEWODY KUJAWSKO-POMORSKIEGO
do
Właścicieli i Zarządców obiektów budowlanych.
Okres
jesienno-zimowy zwiększa ryzyko wystąpienia w obiektach budowlanych zagrożeń i
katastrof budowlanych spowodowanych:
- niewłaściwą
eksploatacją instalacji gazowej, przewodów dymowych i wentylacyjnych,- nadmiernym obciążeniem połaci dachowej śniegiem.
W związku z powyższym
przypominam właścicielom i zarządcom obiektów budowlanych o ustawowych
obowiązkach zapewniających właściwy stan techniczny i bezpieczeństwo
użytkowanych obiektów.
Zgodnie z postanowieniem art. 61 ustawy Prawo budowlane właściciel lub zarządca obiektu budowlanego jest obowiązany:
utrzymywać
i użytkować obiekt w sposób zgodny z jego przeznaczeniem i wymaganiami
ochrony środowiska oraz utrzymywać go w należytym stanie technicznym i
estetycznym, nie dopuszczając do nadmiernego pogorszenia jego właściwości
użytkowych i sprawności technicznej, zapewnić
bezpieczne użytkowanie obiektu w zakresie wystąpienia czynników
zewnętrznych oddziałujących na obiekt m.in. wyładowania atmosferyczne,
silne wiatry, intensywne opady atmosferyczne, w wyniku których następuje
uszkodzenie obiektu budowlanego lub bezpośrednie zagrożenie życia lub
zdrowia, bezpieczeństwa mienia lub środowiska.
Jednocześnie informuję, że
organy nadzoru budowlanego przeprowadzą kontrole w okresie
jesienno-zimowym 2011/2012, których celem będzie sprawdzenie jak właściciele
i zarządcy obiektów budowlanych wywiązują się z obowiązków wynikających z
art. 62 ustawy Prawo budowlane, a w szczególności w zakresie budynków o
powierzchni zabudowy przekraczającej 2000m² oraz innych obiektów budowlanych o
powierzchni dachu przekraczającej 1000m².